کد خبر: 1220568
تاریخ انتشار: ۲۴ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۰۰
مدیر امور پردیس‌های استانی دانشگاه فرهنگیان استان یزد از طراحی گفتمان تربیتی در دانشگاه فرهنگیان یزد خبر داد. 

مدیر امور پردیس‌های استانی دانشگاه فرهنگیان استان یزد از طراحی گفتمان تربیتی در دانشگاه فرهنگیان یزد خبر داد. 
علی‌اکبر کریمی مدیر امور پردیس‌های استانی دانشگاه فرهنگیان استان یزد با بیان اینکه دانشگاه فرهنگیان از طرفی دانشگاه حاکمیتی و از طرف دیگر دانشگاهی معلم ساز و تمدن ساز است، گفت: اگر بخواهیم آینده ۲۰ سال کشور را ترسیم کنیم، باید نگاهمان به دانشگاه فرهنگیان و فضای تربیتی، اعتقادی و تربیتی این دانشگاه باشد. 
وی عنوان کرد: اگر بخواهیم دانشگاه فرهنگیان را متحول کنیم باید انقلابی را در تولید محتوا‌های علمی همچنین سخت افزار‌های این دانشگاه رقم بزنیم. کریمی با بیان اینکه دو راهبرد اساسی و اصلی در این دانشگاه داریم که شامل ترمیم گذشته و ترسیم آینده است، افزود: تلاش می‌کنیم با جلسات کارشناسی و بهره‌گیری از ظرفیت اساتید و صاحبنظران، نقاط ضعف و قوت این دانشگاه را احصا کنیم. 
رئیس دانشگاه فرهنگیان یزد ادامه داد: عمده تفاوتی که بین دانشگاه فرهنگیان و سایر دانشگاه‌ها وجود دارد این است که اگر در سایر دانشگاه‌ها انتقال دانش مدنظر است، در دانشگاه فرهنگیان دانش انتقال دانش نیز مطرح است و دانش آموزش محتوا در این دانشگاه بسیار حائز اهمیت است. 
کریمی با بیان اینکه برای توجه به این مهم باید دانشجومعلم، استاد و سرفصل‌ها و منابع درسی و آموزشی را به عنوان سه ضلع مثلثی که ریشه و اساس تحول دانشگاه فرهنگیان است مورد توجه قرار دهیم، گفت: دانشگاه فرهنگیان باید تربیت معلم دانا و توانا را به عنوان یک مأموریت اصلی انجام دهد و سه پله ایمان افزایی، دانش افزایی و مهارت افزایی را در این راستا در دستور کار خود قرار داده است. 
وی افزود: طراحی گفتمان تربیتی را به عنوان یک مقوله مهم مدنظر قرار داده ایم و بنا بر این است که این گفتمان تربیتی را با نگاه خوبی که در حوزه کارشناسی وجود دارد، طراحی خواهیم کرد. 
کریمی همچنین از راه‌اندازی پژوهشکده تعلیم و تربیت معلم در آینده‌ای نزدیک خبر داد و گفت: این طرح در استان مصوب شده و فرآیند نهایی‌سازی آن در تهران در حال پیگیری است و می‌تواند بنیه نظام اصلی آموزش و پرورش و استان را تقویت کند. 
وی از راه‌اندازی خوابگاه متأهلی دانشجویان دانشگاه فرهنگیان یزد خبر داد و افزود: کلنگ این خوابگاه در سال آینده به زمین می‌خورد. 
کریمی همچنین از صدور کارنامه علمی برای اساتید دانشگاه فرهنگیان خبر داد و گفت: اساتید در زمینه‌های ارائه مطلب، محتوا، فن بیان، سرفصل‌های آموزشی و ... به صورت تمام ساحتی مورد ارزیابی قرار گرفتند. وی همچنین از مصوب شدن طرح راه اندازی مرکز توان افزایی، توانمندسازی و مهارت آموزی دانشگاه فرهنگیان خبر داد و افزود: این مرکز هم برای اساتید، هم دانشجومعلمان و هم برای آموزش ضمن خدمت معلمان مورد استفاده قرار خواهد گرفت. 
رئیس دانشگاه فرهنگیان یزد در مورد آمار دانشجویان فرهنگیان استان گفت: هزار و ۱۷ دانشجومعلم مرد و ۸۶۰ دانشجومعلم زن در استان داریم و ورودی‌های سال جدید نیز در پردیس پاکنژاد ۳۰۸ نفر و دانشگاه فاطمه الزهرا (س) ۲۴۲ نفر بوده است. 
کریمی درباره نسبت استاد به دانشجو نیز عنوان کرد: نسبت استاد به دانشجو در دانشگاه فرهنگیان پسران یک به ۱۰۱ و دختران یک به ۱۴۳ است.  وی ادامه داد: یکی از نواقصی که در دانشگاه فرهنگیان وجود داشت، فرآیند جذب و به کار‌گیری دانشجومعلمان بود که برای رفع این مشکل، طرح گزینش سه مرحله‌ای را طراحی و ارائه کردیم که اگر مصوب شود، استان یزد به عنوان پایلوت برای اولین بار این طرح را اجرا خواهد کرد و این طرح به طور قطع تحولی جدی در حوزه جذب دانشجومعلمان خواهد داشت.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار